Nieuws

Sale & Leaseback en Dealbreakers

Sale & Leaseback

De afgelopen jaren heeft de financieringsvorm Sale & Leaseback een enorme vlucht genomen. Sale & Leaseback is een financieringsvorm waarbij uw onderneming kapitaal vrij kan maken van onroerende activa, terwijl u toch van deze activa gebruik kan blijven maken. Zo kunnen wij u helpen uw bedrijfspand over te dragen terwijl u het gelijk van ons terug huurt. Tegen vooraf vastgestelde en overeengekomen voorwaarden. Geen verrassingen dus. Welke voordelen kan sale en lease back u opleveren;

  • Versterking van de balans.
  • Verbetering van kredietwaardigheid.
  • Financiële schulden herstructureren.
  • Behoud van bestaande kredietlijnen bij banken.
  • Belastingvoordelen.
  • Het vrijmaken van kapitaal op lange termijn voor investeringen.
  • Nieuwe liquide middelen voor nieuwe projecten vinden.
  • Mogelijkheid om fusies, management buy outs etc. te financieren.

Bent u 100% eigenaar van te verkopen onroerend goed, welke goed onderhouden is, van kwaliteit is én heeft u interesse in de mogelijkheden welke Sale & Leaseback u te bieden heeft; neemt u dan gerust contact op, wij bespreken graag met u de mogelijkheden.

 

Dealbreakers Kredietaanvragen

Sinds de economische crisis zijn de meeste banken terughoudender geworden met het verlenen van een zakelijk krediet. De banken willen anno nu meer zekerheid en dat doen ze door de risico’s te beperken. Een goede voorbereiding en presentatie van uw kant zijn tegenwoordig extra van belang. Als u een krediet gaat aanvragen bij de bank (of andere geldverschaffers, adviseren wij u: bereid u goed voor! De kredietaanvraag wordt direct afgewezen door de bank als de presentatie onder de maat is en de financiële structuur niet op orde is. Wij hebben voor u een 5 tal dealbreakers samengesteld uit onze ervaringen door klanten die zelf niet goed voorbereid met de bank in gesprek zijn gegaan. Deze top 5 helpt u om de bank of andere geldverschaffers beter te begrijpen en geeft inzicht in welke elementen voor een bank belangrijk zijn.

  1. Wees transparant!
  2. Kom voorbereid aan tafel!
  3. Zorg voor structuur!
  4. Geen verrassingen!
  5. Maak een goede eerste indruk!

 

De fietsenbranche

Nieuwe fietsen zijn in Nederland onnodig duur. Dat stelt Maarten de Vos, directeur Dynamo Retail Group, de franchiseorganisatie achter Profile, de Fietsspecialist, Fietswereld en Bike Totaal. Doordat het marktmodel inefficiënt is, worden de kostprijzen te hoog. `We moeten ons niet meer laten leiden door leveranciers die de winkels vol duwen.`

Fietsen zijn `mooi weer`-producten; pas bij goed weer worden er weer meer van verkocht. Toch nemen de verkoopcijfers van nieuwe fietsen al jaren af. In 2014 werden er 1,1 miljoen fietsen verkocht. Dit jaar wordt een daling van 1 tot 3% verwacht door Rabobank. Bovendien hebben de fietsenverkopers steeds meer concurrentie van webshops. Dynamo Retail Group is marktleider en verkoopt een op de drie fietsen in Nederland. De groep telt bijna 800 winkels in Nederland, België en Duitsland.

Om het tij te keren, en meer te verkopen, wil Dynamo de fietsprijzen omlaag brengen. Traditionele jaarcollecties moeten hiervoor weg. Winkeliers moeten van tevoren inschatten hoeveel verkocht gaat worden, wat vaak onmogelijk is. De retailer werkt inmiddels met een inkoopmodel op basis van voortschrijdende verkoopdata per merk. Per winkel wordt berekend hoe groot de verkoopkans per model is.